Hoe word ik sponsor?
Neem contact op een van de leden van de sponsorcommissie.
De heren Robert Jorritsma of Dion Kok kunnen geheel vrijblijvend een gesprek met u aangaan of stuur een mail naar sponsoring@feyenoord-handbal.nl met de wensen en vragen. Het werven van sponsors is eigenlijk een zaak van ieder lid van de vereniging. Dat wil niet zeggen dat iedereen zomaar willekeurig afspraken mag maken met sponsors. De sponsor verantwoordelijkheid ligt bij het bestuur van de vereniging en dan voornamelijk bij het bestuurslid voor Commerciële Zaken en Public Relations (PR), de voorzitter of de penningmeester. Dat wil zeggen dat een deze personen ingeschakeld moeten worden om zaken indien gewenst contractvorm vast te leggen of om duidelijkheid te verschaffen over de mogelijkheden die de vereniging sponsors te bieden heeft.
Veelal krijgen wij de kleinere sponsors via de binnenste schil (van familieleden en bekenden van mensen binnen de vereniging). Zij voelen zich dan ook makkelijker betrokken bij Feyenoord Handbal en wij vinden we het van groot belang dat deze (team)sponsoren een bepaalde associatie krijgen met Feyenoord Handbal. Dit levert de sponsor veelal een goed maatschappelijk betrokken gevoel op en geeft meer respect op dan een foto&vermelding in de krant.
Wat doet de sponsoring commissie?
De sponsor commissie draagt zorg voor het sponsor beleid. Zij stellen indien gewenst overeenkomsten op en bewaken de afspraken van het beschikbaar stellen van goederen, diensten en middelen van een bepaalde waarde voor een sponsorobject. Het bestuur bepaalt waar het geld aan wordt uitgegeven. De intentie van elke sponsorafspraak is om de tegenprestatie ten goede te laten komen aan de vereniging, soms met een specifieke bestemming die dicht bij een bepaald team ligt.
De sponsoring commissie is voor haar contacten grotendeels afhankelijk van de relaties die de leden van de vereniging daarvoor aanbrengen. Dus als je potentiële sponsors denkt te kennen, of als je zelf ideeën hebt, schroom je niet en neem contact op met sponsoring@feyenoord-handbal.nl
Er wordt geen gebruik gemaakt van een ingewikkelde relatiemanagement systeem. Voor de wat grotere sponsoren bestaat het voornamelijk uit een overeenkomst en het onderhouden van de relatie met de sponsors door:
- Bedankbrieven, bosje bloemen einde seizoen
- Periodieke update, informatiebrieven of e-mails
- Telefonische of persoonlijke gesprekken
Praktijkvoorbeeld:
Een trainer of teamleider van een willekeurig team, heeft een bedrijf gevonden die zijn of haar team in een nieuwe wedstrijd-outfit wil steken. Een loffelijk gebaar, waarmee echter niet direct de vereniging wordt bevoordeeld, maar de speler of de ouders van die speler of speelster.